'Mennyek ne mennyek' avagy Országgyülési választás 2010 Magyarország?

írta: hobbit ; 2010.04.10. 18:42

Leszögezném kedves olvasók előre, hogy nem szeretem a politikát. Nem szoktam kampányolni, és nem is megvetem, de valami hasonló érzést táplálok az iránt aki tűzzel vassal küzd és védi a hőn áhitatott 'pártnak' nevezett csürhéjét. Butaság. Megjegyzem, a következő sorokban egyetlen egyszer sem fogok pártokat a nevükön nevezni. Álltalánosítok, ahol csak tudok.

Szóval a minap valami furcsa érthetetlen dologból kifolyólag teljesen magamtól fölkeltem reggel 8kor, ahoz képest hogy hajnal 2 felé aludtam el. Meglepő. Elmentem boltba reggeliért, majd hazajöttem, meg is ejtettem a dolgot, mi közben a szokásos híreket böngésztem a neten. Furcsa cikkbe akadtam bele, abba is hagytam még a reggelit is. Először megdöbbentem, hogy egy méltán híres online-újság ilyen cikket közzétesz, így gyorsan a kommentekhez léptem, lássam, ki hogy reagál a dologra. Hát kedves publikum, ekkor döbbentem meg. Kicsit utána néztem a dolognak, hogy tulajdonképpen miről is van szó, és megelepetésemre egy olyan szervezetre kukkantam, ami meglepően aktív, de eddig még nem hallottam róla. Egyszerre sokkoló és megmosolyogtató. Ellenszenvet kiváltó, mégis elgondolkodtató. Róluk kicsit késöbb.

Sokan zúgolódtak ismerőseim közt, hogy mi is legyen vasárnap, mennyenek vagy nem mennyenek el szavazni, kéne is, de nem is tudják hogy is, meg kire, meg minek... Állampolgári kötelezettség is, de mér is kötelező?... Miért kötelező nekem az 5 vagy 6 pártból választanom, ha azok közül egyikkel sem szimpatizálok? Miért mondogatják azt az emberek, hogy sok évvel ezelőtt honfitársaink százai meg ezrei haltak meg azért, hogy mi eleget tehessük e gyönyörű jogosultságunknak? Nem. Én nem hiszem, hogy azért áldozták volna föl magukat, hogy lássák a magyart magyarral harcolni, egymással szembeszálni mert valaki 'föntről' azt mondta hogy az úgy helyes, ahogyan ő mondja. Nem azért, hogy a magyar nemzet szétesve kilátástalanul összertörve a hosszú évek gyötrelme és értelmetlen politikai harcok miatt egyre inkább csusszon le a gazdaság, az európai vélemény, a becsület, a békesség és a tisztelet létráján... Nem hiszem. Politika politika politika. Az egyik kilopta már magát, a másik csak szerette volna de még nem volt rá elég ideje. A harmadik csak szeretné, a negyedik meg nem is politikus. Az ötödik még tán-tán kapisgálja már mit is kéne, de még mindig nem teljesen kerek. Ígérni mindenki tud. Ahogy a mondás is szól: "olyan szegény még senki nem volt, hogy ígérni ne tudjon". Valahogy elvesztettük a hitünket. Utána olvastam, a fölmérések alapján az emberek 40%-a saját bevallása szerint nem valószínű hogy elmegy szavazni. Egy részük ebböl azért, mert bizonytalan, nagyobb részük meg azért nem, mert ha szavazna is, valaki ellen, mint sem valaki mellett. Van ennek értelme?... Természetesen nincs. És most e kapcsán kanyarodjunk vissza egy picit az első bekezdéshez - a következő megbotránkoztató cíkk ugrott elő: 

"Érvényes-e a pöcs* a szavazólapon?"

?!?! nézem, nézem, hogy ez most komoly-e?... igen elég komoly több variáció is feltűnt a cikkre kattintva, hogy mivel is lehet még, és mivel nem szavazni a jól bevált és ismert (X) és (+) kívül. A példák során kiderült hogy többek közt a csiga a hullám a vöröskereszt vagy a jing-jang jel nem megfelelő, ellenben a horogkereszt (?! ez azért lázító) a fasz* megfelelően rajzolva esetleg az anarchia vagy a peace jel (csirkeláb) elviekben a hivatalos megfogalmazás szerint annál inkább.
„A jelöltre szavazni a jelölt neve alatti, feletti vagy melletti körbe tollal írt két, egymást metsző vonallal lehet” /1997. évi C. törvény [1] 69. paragrafus/.
(egy alternatív megoldás)
Enyhe sokk, majd tovább a kommentekre - és akkor éred el a teljes sokkot. Én magam jót nevettem a cikken, hál' Istennek többek állítása szerint van humorérzékem. Nem úgy a az emberek egy részének... Idézem:
"Kurva nagy értelem szorult beléd, te ganjás indexes... Kibaszott pihent lehetsz, de tudod mit?Te rajzolj pöcsöt. Aztán max. egyöntetűen kibasszák a kukába a szadeszes (??? - a szerk.) szavazatodat:)"

Mégegy sokk... Aztán enyhülés:

"Unalmas ez a zország. Olyan kevesen értik a viccet. Pedig elpatkolunk egyszer, addig meg mindent bele."

Itt megnyugodtam. Nem vagyok egyedül. Még egyet mutatnék, a többit olvassátok el ti:

"Elveszhet-e a szavazat?
..hülye kérdés már megint.
..már hogy a fenébe ne veszhetne el...
az elmúlt 20évben megrendezett szavazásoknak semmi,de semmi értelme nem lett, ezt nyugodtan kijelenthetjük.....

...ennél fogva azok a szavazatok elvesztek!!!!!!!!!!!!
Menjen inkább mindenki kirándulni, biciklizni, rokonokhoz, horgászni, kapálni, fát metszeni..vagy csak tévézgessen, internetezzen..több haszna lesz.
..gyerekek a Mikulásban és a Jézuskában hisznek
..a felnőttek meg a 4 évente leadott szavazatokban
"

Szóval itt vannak ezek a "Tavasszal Szavaz Fasszal*!" aktivisták. Viccet csinálnak egy nagyon komoly állampolgári jogból. Ez a része igen fölháborító. Ám ha tovább boncoljuk, lényegében nem csak mi teszük ezt. Belőlünk is viccet csinálnak... A saját meghatalmazásunkra. Nem lenne fasszal* meg pinával* való voksolásra buzdítás, ha lenne komolyság a magyar polizikában is. De egyenlőre nincs. Szerintem. És ha tényleg az lesz a vége amit jósolnak, továbbra sem lesz. És ez már nem vicc...

*elnézést az obszcén szavakért.

Néhány forrás link a témából:

http://index.hu

http://szavazzfasszal.blog.hu
http://www.facebook.com
http://szavazzfasszal.inda.hu
http://pocs.blog.hu
http://yamm.hu

Megjegyzem, ez a saját elmélkedésem. Nem állok semilyen tudatmódosítószer hatása alatt, és semilyen hátsó szándékom nincs az ügyben. Nem álllok semilyen politika szervezettel kapcsolatban, nem is akarok, és nem is fogok.

Üdv, és a jövőben kívánok nyugodt, békés magyarországot, és nagyon bízom abban, hogy tévedek.

Hobbit


 

8 hozzászólás : politika választás fasz pénisz hobbit

A bejegyzés trackback címe:

https://pollackmassive.blog.hu/api/trackback/id/tr771910170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csüngürü Büngürü 2010.04.10. 19:04:47

Még mindig egy liberális parasztvakítás ez a fasszal szavazás.

hobbit 2010.04.10. 19:12:05

Meglehet. Sztem találó.

FTR 2010.04.10. 23:18:31

Tetszik ez a post:)
vmikor én is barangoltam a neten és találtam egy honlapot hogy minél hülyébb módon tegyék érvénytelenné a szavazásukat (sztem a legötletesebb aki a (kettős népszavazás kapcsán) a két karikából csinált egy biciklit XD

egyébként nagy részt én a kommenteket el se tudom olvasni egy-egy ilyen hír vagy cikk után mint a fent említett mert ott is csak a sárdobálás megy... szóval, ennyit erről

Zsozé_ 2010.04.11. 11:28:10

Még a végén ez a blog is index címlapra kerül :P

Amúgy ez a "szavazz fasszal" mozgalom szvsz undorító

Csüngürü Büngürü 2010.04.11. 13:32:52

Egy a baj vele, hogy hirtelen akkor akarják média szinten szabotálni a szavazást, mikor az SZDSZ kvázi megszűnt (jó az MDFel indul, meg csinálták az LMPt).

hobbit 2010.04.11. 17:02:20

Undorító hát. Elég érdekes formája a bojkottnak.

Zsozé_ 2010.04.12. 02:29:14

Ezt most csak azért írom mert vége a választásnak, és legyen 7. komment :)
Ja de ez az idézet hogy a felnőttek a 4 évente leadott szavazatokban hisznek sztem hülyeség ugyanmár!!!

hobbit 2010.04.12. 14:00:08

Mint már elmítettem az idézőjeles mondatok másoktól erednek. Én csak beválogattam egyet kettőt érdekesség képpen, hogy kicsit belelássunk mások véleményébe. Megfogott a téma, mivel nem találkoztam még haonlóval. Minden esetre elgondolkodtató. De nem sokára ki fog derülni, hogy merre is fog tartani az ország.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz a site-on:

Így se? Értesíts egy kommentben, hogy utánajárhassunk!

Majd itt is lesz vmi

süti beállítások módosítása